Kristianopel, drönarkartering i slutet av mars inför grävningen efter midsommar. Mikael Henriksson kommer att vara på plats. Om någon vill vara närvarande finns möjlighet 25 mars, dagtid.

Måndag 22 april. 10.00 på Rosenholm. Uppstart inför Fältdagarna i maj.

Söndag 28 april släpps boken om Västra Vång. Öppet hus på Rosenholm! Öppet 11-15.

Vångsymposium 2 maj. Med föreläsningar från Kallvattenkuren som sänds digitalt. Framstående föreläsare bland flera Bertil Helgesson och Ingrid Gustin, Margrethe Watt. Öppet föredrag publikt Mats Roslund ”Romerska reflektioneroch rituella rum-Uppåkras väg till social samlingspunkt”, kl 17.30. Sannoliktföranmälan mer info kommer.

Seniorträff 65+ på föremålsmagasinet Rosenholm, en torsdag i vår. Information kommer. Bjud in en vän som inte är medlem ännu! Max 20 personer.

Kristianopel! Från måndag 24 juni till söndag 7 juli. Medverkande från Blekinge museum. Info om boende och tider kommer. Sex (6) personer per dag,även helger erbjuds vi i föreningen. Info kommer, anmäl intresse så snart ni kan.Skriv vilka dagar ni kan medverka och om ni är förvärvsarbetande så prioriterar vi er för helgerna. Samåkning prio. [email protected].

Västra Vång. Till hösten hoppas vi att vi är tillbaka i Västra Vång. Samtidigt blirKasa kulle blir föremål för restaurering, igenläggning.

Elleholm blir föremål för grävning igen efter sommaren. Info kommer.

1 september. Det stora boksläppet Blekinges Historia 2024! Information kommer.

Blekinge fornminnesförening

Skapad av: Göran Husberg (2024-03-23 10:30:04) Kontakta föreningen