Vi har placerat ut 40 kontroller/checkpoints huvudsakligen väster om järnvägen och i Vittsjös omedelbara närhet. Du kan skaffa Din Hittaut-karta på endera av två sätt eller båda:

1. Hämta kartan på något av följande ställen i Vittsjö: ICA, Biblioteket, Vittsjö Pizzeria eller Campingen.

2. Ladda ner Hittaut-appen i din mobil. Öppna appen och sök på ort: Skåne. OBS! Ej Hässleholm

Leta med kartans hjälp upp checkpointer och notera de två kodbokstäverna för varje kontroll. Använder du appen kan du där också läsa en kort informationstext som hör till respektive punkt på kartan. Registrera kodbokstäverna i mobilappen eller i dator.

Du har gott om tid på dig. Hittaut pågår under hela sommarhalvåret och långt in på hösten, nämligen till 30 november.

Passa på att skaffa lite extra motion och lär känna Din närmiljö ännu bättre!

Dessutom har vi glädjen att meddela följande:

Projektet Unga Hittaut har fått ekonomiskt stöd av Postkodstiftelsen för att framställa en ny orienteringskarta kring Vittsjö. Arbetet påbörjas nu i vår och kartan förväntas vara klar inför Hittautsäsongen 2024.

Wittsjö Hembygdsförening

Wittsjö Hembygdsförening