Denna sista söndagen i juli bjöd på härligt sommarväder. Ett fyrtiotal personer kom och besökte vårt Öppet hus. Kjell-Uno hade dukat upp med flera gamla grammofoner och skivor, så de som valde att sitta ute och njuta av kaffe med hembakat dopp kunde samtidigt höra härliga toner från förr! Den här gången var det Ingrid, Gunilla och Solveig som stod för det goda fikat. På skolhusväggen hade Irina och Jarl satt upp ett flertal av sina färgglada och vackra tavlor, mestadels motiv från Vittsjöbygden.Inne i museet hade Crister satt upp tipsfrågor på tolv olika föremål. Det var många som försökte sig på att besvara. Det var kluriga frågor och utslagsfrågan fick vara åtskiljande. Man skulle gissa vikten på en sten! Bäst lyckades Ingrid Johansson.  Som tvåa kom en annan Ingrid, nämligen Mårtensson från Norrköping med rötter från Furutorp. Tredje pris delades mellan Arne Persson och Tord Gustavsson! Grattis! Lotterna som Karin sålde gick åt som smör i solsken. Inge var som vanligt en allt i allo och hjälpte till med att försälja böcker mm.

Hjärtligt tack alla som kom, säger kommittén för museet!

Hembygdsföreningens nästa aktivitet är visning av Uggletorpsstugan den 14 augusti kl 13-16

Wittsjö Hembygdsförening

Skapad av: Karin Persson (2022-08-01 09:48:40) Kontakta föreningen