Vid årsmötet avtackades Evert Melin efter 20 års styrelsearbete varav 12 år som ordförande. Kenneth Lindelöf valdes som ny styrelseledamot. Vid årsmötet berättade Anne Johansson om Sophie Sager från Krängshult en av Sveriges första feminister.

Under 2018 har Museiföreningen arbetat med att organisera sina samlingar och föremål. Efter installation av fjärrvärme och inbyggnad av trapphuset fick vi genom nya väggar på andra våningen nya förutsättningar att exponera våra föremål. Vi valde att bygga upp tre olika miljöer – ett möbelfabrikskontor, en skolhörna och en avdelning med köksutrustning.

2017 års satsning på fjärrvärme har gjort att inomhusklimatet i stugan har blivit behagligare och att värmekostnaderna minskat med 3 500 kronor.

Föreningens hemsida har kommit igång i en ny form. Med det arbetet har vi haft god hjälp av Magnus Olsson.

Waggeryds Museiförening

Skapad av: Waggeryds Museiförening (2019-04-02 16:52:58) Kontakta föreningen