Image

På Alla helgons dag den 6 november 2021 invigdes Nya kyrkbron. Arbetet med att ordna en fast förbindelse mellan kyrkan och Stallarna började 2016 och nu har vi åter en bro på plats. På bilden ovan ses kommunalrådet Johan Jonsson som invigningstalade. Han klippte också det blågula bandet som en symbolisk handling att nu är bron åter klar att användas av gående och cyklister. Hembygdsföreningen, som lagt ner mycket ideellt arbete under den fem år långa processen, tackar alla som bidragit till byggandet. Bidrag, stora som små, har inkommit från många olika håll, enskilda personer, företag, banker, kyrkan och kommunen har hjälpt till med finansieringen men den största insatsen har Hembygdsföreningen själva svarat för. Många, många timmar har dock gett en jättefin förbindelse som alla skall ha stor nytta av under många år framöver.

Image

När bandet över bron klipptes var det många som tittade på.

Image

Hembygdsföreningen bjöd alla besökarna på korv med bröd samt kaffe och kaka.

Vissefjärda Hembygdsförening

Skapad av: Christer Martinsson (2021-11-07 17:10:58) Kontakta föreningen