Söndag den 12 mars hölls årsmöte i Sockenstugan, Virestad

På programmet fanns förutom sedvanliga årsmötesförhandlingar även bildvisning och det traditionsenliga kringelkalaset.

Hela styrelsen hade gjort det enkelt för valberedningen och ställt sig till förfogande för omval vilket årsmötet sade ja till. Björn Martinsson avtackades för sina insatser som revisor under flera år och Arne Johansson valdes som ny revisor.

Efter avslutade förhandlingar blev det kaffe och kringlor innan deltagarna gemensamt försökte identifiera personer på fotografier från postrundor i södra Virestad och Loshult/Örkened. En hel del namn blev det att skriva till på arkivbilderna.

Under årsmötet kom förslag på att sammanställa skrifter med historier virestadtrakten. Styrelsen tar tacksamt emot texter och bilder som vi sedan kan dela till exempel i årsskrifter. Hör av dig till Stina via e-post [email protected] om du vill bidra! Om du har text eller bilder på papper eller annat format går det såklart också bra - bara hör av dig i så fall så löser vi det.

Med stigande portopriser och ingen utgivning av Viljanbladet under 2023 vill vi uppmana dig som vill att lämna din e-postadress så vi kan nå dig med nyhetsuppdateringar och inbjudningar via e-post i stället. Skicka en blänkare till oss på [email protected] så lägger vi till dig i vår sändlista!

Planerade aktiviteter för 2023 finns inlagda under aktiviteter här på hemsidan. Håll ögonen öppna när det närmar sig, då kommer det även en nyhet med information om programmet.

Virestads Hembygdsförening

Skapad av: Stina Ramberg-Fälth (2023-01-28 09:47:09) Kontakta föreningen