Den 13 mars höll Vinslövs Hembygdsförening årsmöte i Missionskyrkans möteslokal. Mötet har stadgeenligt utannonserats i Kistebrevet samt Kristandsbladet/NSK.

Ordförande Karl-Erik Svenson öppnade mötet och lämnade över klubban till Kaj Nordkvist som utsågs som ordförande av mötesdeltagarna. Anna-Greta Andersson föreslogs som mötessekreterare, vilket accepterades av mötesdeltagarna.

Verksamhetsberättelsen, som var publicerad i årets Kistebrev, godkändes. Balans- och resultaträkning föredrogs och godkändes av mötesdeltagarna. Revisor Per Persson föredrog revisorernas berättelse och tillstyrkte ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2022, vilken beviljades av årsmötet.

Vår ordförande sedan 2019, Karl-Erik Svensson, hade avsagt sig omval. Som ny ordförande föreslogs Robin Gustafsson, ett val som godkändes av mötet. För övrigt kvarstår styrelsen oförändrad under 2023. I valberedningen kvarstår Anna-Greta Andersson och Kersti Torstensson.

Medlemsavgiften lämnades oförändrad, 200.-/familj och 150.- för enskild medlem.

Kassören föredrog verksamhetsplan och budget för år 2023 vilka godkändes av årsmötet.

Därefter avslutades mötet och föreningen bjöd deltagarna på kaffe/te och hembakat. Kersti och Lars Thorstensson, Birgitta Nilsson samt Kristina Forsander hade bakat.

Efter kaffet kunde Lars Persson hälsa trubaduren från Åhus, Anders Anton Påhlsson välkommen. Anders Anton underhöll med välkända visor av bl.a. Evert Taube, Olle Adolphson, Cornelis Vreeswijk, Ruben Nilsson m.fl. Ett uppskattat framträdande.

Stort tack till Margareta och Bertil Jönsson, som ställde upp för oss både med datorassistans och hjälp med kaffekokning och disk!

Efter årsmötet konstituerade styrelsen sig.

Årsmöte

Vinslövs Hembygdsförening