Kom och bli medlem i Hembygdsföreningen!

Välkommen till vår facebooksida www.facebook.com/villstad

Hembygdsföreningen har som sin främsta uppgift att bevara miljöer och föremål från förr.Föreningen ansvarar för husen och museet i hembygdsgården, samt Emelias stuga och Släthults kvarn.

Underhåll, försäkring och el är dryga utgifter för oss som är en ideell förening. Därför är det jätteviktigt att vi är många medlemmar som hjälps åt. Det kostar 100 kr om året att vara med och då får man i sin brevlåda, inbjudan till årsmötet och Sommarprogrammet. Avgiften kan betalas in på Bg. 367 - 8786

Vi söker också ständigt frivilliga krafter som kan hjälpa till med olika
arbetsuppgifter som t.ex. snickeri, trädgårdsskötsel och servering mm. Skull ni kunna tänka er att kanske hjälpa till en eller några gånger i hembygdsgården under sommarhalvåret så är ni varmt välkomna att höra av er till oss. Ring då Sven Jarl 070-679 83 59 eller Gunnel Risberg 306 69.

Välkommen!