Om oss

VAD VI VILL – VÅR VISION Vi verkar i en rik kulturbygd. Vi strävar efter att vara både en naturlig del av samhället och en mötesplats där olika grupper och föreningar kan träffas och samverka över gränserna.

Verksamhetsinriktning för Villberga Hembygdsförening.

• Villberga Hembygdsförening verkar i en rik kulturbygd och föreningen strävar efter att vara en naturlig del av samhället och en mötesplats där olika grupper och föreningar kan träffas och samverka över gränserna.
  • Villberga Hembygdsförening vill utveckla aktiviteter och evenemang riktade både mot barnfamiljer och vuxna.
  • Villberga Hembygdförening äger och förvaltar samlingarna i Enabygdsarkivet. Föreningen verkar för att alla, framför allt i Grillby med omland men även i hela Enköpings kommun skall veta vad arkivet är och vad det innehåller. Föreningen fortsätter arbetet med att samla och ordna material som rör bygden.
  • Villberga Hembygdsförening vill verka för att fler människor skall upptäcka och lära mer om Grillby och Trögdens historia och för att de historiska platserna i området ska bli mer tillgängliga för alla som bor här såväl som för turister.