Hembygdsvänner, en vecka kvar till julafton!

Verksamhetsåret 2020, precis som kalenderåret, lider med stormsteg mot sina slut. Alla vet hur utfallet av programpunkterna blev, några lyckades vi genomföra och andra blev dessvärre inställda.

NÄSTA ÅRS PROGRAM

Inför programmet som presenterats för 2021 är vi mer optimistiska. Föreningen satsar på fler utomhusaktiviteter, bl.a. intressanta företagsbesök, studiecirklar och kulturaktiviteter!

Glöm inte att skriva in aktiviteterna i era almanackor för 2021!

Vi hoppas även att studiecirklarna för byahäften om Vessige by och Bjerrome by m.fl., som Monica Olsson och Inga-Lill Cederlund med er hjälp, kommer att kunna genomföras under 2021 som planerat. Det finns fortfarande plats för några fler intresserade deltagare för genomförandet. (För mer information se brev nr 4 för 2020 på hemsidan.)

NYTT FÖR I ÅR

En julkampanj avseende värvning till föreningen genomförs där ”man” ger bort ett medlem-skap i julklapp till någon. Hittills har tre nya julklappsmedlemskap samt ytterligare tre med-lemmar ”inkommit”! Givetvis får alla nya medlemmar ett exemplar av hembygdsboken om ”Vessige – Alfshögs socknar” av Sven Larsson, en av de bäst skrivna hembygdsböckerna!

Allt väl till er alla och väl mött 2021!

Styrelsen för Vessige-Alfshögs hembygdsförening

gm Hans Terner, sekreterare