Evenemang under året

Här nedan kan du läsa vad som händer på hembygdsgården under året. Och vill du veta vad som händer i hela området så Klicka här!

Vi annonserar på vår facebooksida. I aktivitetskalendern kommer detaljerat program att visas sig när vi närmar oss eventet.

Februari

Forbönderna kommer förbi på sin väg till Röros marknad. Läs mer om forbönderna här.

Hembygdsföreningens årsmöte hålls.

Juni

Nationaldagen, Allsång med Vemdalskören lotteriförsäljning och hantverksvernisage.

Midsommarafton, Traditionell dans kring midsommarstången till fiol och dragspelsmusik. VM i stångstörtning. Sillunch på logen, korv med bröd till barnen. Café med gott hembakat. Tombolan öppen.

Juli

Sommarmarknad varje torsdag kl.10:00-16:00. Café. Tunnbrödsförsäljning i bakstugan. Tombola & Loppis med roliga fynd

Augusti

Sommarmarknad de två första torsdagarna kl.10:00-16:00. Café. Tunnbrödsförsäljning i bakstugan. Tombola & Loppis med roliga fynd.

November/December

Helgen den första advent, alltid på lördagen har vi traditionell Julmarknad. Försäljning av bland annat hantverk,  hemgjord mat som ostar, julkakor, tunnbröd, glögg och mycket mer. Tomten kommer på besök. Försäljning av kolbullar (en sorts pannkaka med fläsk som steks i små stekpannor över öppen eld). Cafét öppet med gott hembakat.

Vemdalens Hembygdsförening

Skapad av: (2012-10-14 18:48:13) Kontakta föreningen