God fortsättning på det nya året!

Vår planering för 2023 års aktiviteter är igång och har du några idéer eller förslag så är du så välkommen att höra av dig till någon av oss i styrelsen! Vi kommer återkomma lite längre fram med information om vad vi planerar.

Redan nu vill vi dock bjuda in till en första aktivitet som arrangeras av Norra Vi Hembygdsförening och som vi genomför i samarbete med bl.a. flera andra sponsorer och föreningar verksamma i Ydre.

U K R A I N A

"RYSSLANDS HISTORIA ÄR INTE UKRAINAS"

Peter Johnsson, historiker, författare, erfaren utrikeskorrespondent, förklarar vikten av att förstå hur de bägge ländernas historia skiljer sig åt. Lördagen den 18 februari kl. 14 i Pingstkyrkan Ydresalen i Österbymo.

Övriga medverkande:

Jonny Thuresson Räddningstjänsten / ”Blåljus i samverkan”
Irina Andersson- organiserar hjälptransporter t Ukraina
Jari Haataja- kör hjälptransporter t Ukraina

Inträde 150 kr inkl. kaffe. Biljetter på Biblioteket tel 0381-661246. OBS! Begränsat antal platser!

Överskottet går oavkortat till UNHCR:s (FN:s flyktingorgan) ukrainainsamling. Kriget i Ukraina slår livet i spillror. Den ryska attacken splittrar familjer. Barn skiljs från sina föräldrar, nära från sina kära.
All hjälp behövs!

Sponsorer och medarrangörer:

Kinda Ydre Sparbank, Svenska Kyrkan I Ydre, Pingstkyrkan Österbymo, Andrew Peterson-sällskapet, V Ryds Hbf, Svinhults Hbf, Asby Uddes Hbf

VÄLKOMNA!

Norra Vi Hembygdsförening    www.norravi.com / www.hembygd.se