Författaren Kaj Kjellström, som bl.a. skrivit en bok om Östgötska gästgiverier, kommer till oss och berättar, tillsammans med Marie Ahlin, om gästgivargårdar och skjutsstationer.

Efter Kajs föreläsning gör vi ett besök på den gamla gästgivargården Studstorp, vilken är ett av alla gästgiverier som Kaj beskrivit i sin bok. Solveig Friman, Magnus Friman och Björn Ydrén guidar oss på plats.

När?         Söndagen den 19 september 2021 kl. 14.00

Var?          Vi börjar i Rydängskyrkan, Rydbogatan 4, Rydsnäs och åker efter föreläsningens slut till Studstorp (om någon behöver skjuts så löser vi det på plats)

Ingen föranmälan behövs! Ta med dig fikakorg att njuta av på Studstorp!

Om du vill köpa Kajs bok eller någon av hans andra böcker om gästgiverier i Småland och Södermanland så finns det möjlighet. Böckerna kostar 300 kr/st och kan betalas via swish.

Hjärtligt välkomna hälsar Västra Ryds Hembygdsförening!

Västra Ryds Hembygdsförening

Skapad av: (2021-09-03 09:46:09) Kontakta föreningen
Ändrad av: Västra Ryds Hembygdsförening (2023-01-20 13:25:54) Kontakta föreningen