Om oss

För att se mera vad vi har Klicka på de tre strecken under Meny uppe till vänster

Vi är en aktiv hembygdsförening med c:a 200 medlemmar som har olika programpunkter med föredrag och underhållning samt en del fasta evenemang som valborgsmässofirande, trädgårdsdag och bygdedag. Bygdedagen för i år, 2023, planeras till den 6 augusti. Dessutom kommer gården att hållas öppen, mellan kl 11 och 18, lördagar, söndagar och måndagar från 1 juli till och med 13 augusti. Hantverkstorpet håller öppet samma tider. Kaffeservering!

Här på vår hemsida kan du få en glimt av vår fina hembygdsgård. Den absolut bästa upplevelsen får du naturligtvis när du kommer hit. Här kan du känna på Västra Ämtervik från förr. Titta på våra gamla fotografier, tavlor och allmogemöbler. Se redskap som en gång i tiden använts av våra flitiga bönder, pigor och drängar ute i byarna. På andra våningen i huvudbyggnaden finns Linusrummet , där en av Västra Ämterviks egna författare, Linus Brodin, bodde sina sista levnadsdagar.

 Folkesgården 95, 68695 Västra Ämtervik
 Berga 21, 686 95 VÄSTRA ÄMTERVIK