Årets Hembygdsförening finns i Västmanland! Ett stort grattis till Rytterne Hembygdsförening som får det fina priset av Sveriges Hembygdsförbund med följande motivering:

”Rytterne hembygdsförening har utvecklats till en engagerad och lustfylld mötesplats för hela bygden. Såväl äldre som yngre inkluderas i en verksamhet som erbjuder en mångfald av aktiviteter, både på hembygdsgården och ute i landskapet. Föreningens intresse och engagemang för barnens situation förr och nu är föredömligt för hela hembygdsrörelsen. Rytterne hembygdsförening visar styrkan i rörelsens vision om en levande hembygd öppen för alla.”

Priset delades ut den 7 augusti av Riksförbundets 2:e vice ordförande Anna-Karin Andersson. På bilden syns Anna-Karin tillsammans med Malin Dreifaldt, ordförande i Rytterne Hembygdsförening.

Bra jobbat och lycka till med ert fortsatta arbete!

Länk till Rytterne Hembygdsförenings hemsida
Länk till Sveriges Hembygdsförbunds pressmeddelande