Västerbottens hembygdsfond stöder hembygdsföreningar som på ett aktivt sätt utvecklar och förnyar hembygdsrörelsen.

Medel kan utgå i form av stipendier för att exempelvis stödja bok- och broschyrutgivning, utställningsverksamhet, arkivforskning eller därmed jämförbar verksamhet.

Medel kan även sökas av hembygdsföreningar som på ett aktivt sätt utvecklar och förnyar hembygdsrörelsen exempelvis genom mångfaldsarbete eller genom att i egen regi eller i samarbetsprojekt anordna konferenser med fokus på utveckling av hembygdsrörelsen.

Stipendieansökningar ställs till:

VLH, Västerbottens läns hembygdsförbund
903 04 Umeå

Ansökan ska vara inkommen senast 1 april och vara behandlad av hembygdsförening ansluten till VLH. Yttrande bifogas ansökan.

Västerbottens Läns Hembygdsförbund

Skapad av: Västerbottens Läns Hembygdsförbund (2020-01-16 07:56:51) Kontakta föreningen
Ändrad av: Västerbottens Läns Hembygdsförbund (2020-01-16 07:56:51) Kontakta föreningen