Nu på fredag (den 11/11) så säljer vi årets Hallandsbygd vid ICA Nära Zachrisson. Om det finns böcker kvar så kommer vi även att sälja dagen efter på lördag.

Det finns goda anledningar att i år införskaffa boken då det finns flera artiklar med lokal anknytning, bl.a. dessa:

• Olika är ödets lotter av Kurt Sevehem, Stråvalla
    "En skenande häst ställde till det ordentligt med oreda kring Stråvalla kyrka en söndag i maj 1980."
  • Värö bruk 50 år av Ingegärd Nilsson, Veddige
    "En av Varbergs kommuns stora industrier firar 50 år. Ingegärd Nilsson ser tillbaka och berättar om bruket som arbetsplats och gemenskap."
  • Stråvalla blir svenskt av Eivor Gunnarsson, Stråvalla
    "Eivor Gunnarsson hittar mycket intressant om Hallands och inte minst Stråvallas historia när hon släktforskar. Bönderna och gårdarna påverkades kännbart av när Halland togs över av det svenska kungariket."
  • Munkakapellet och källan vid Löftabro av Carl-Magnus Stolt, Frillesås
    "Carl-Magnus Stolt skriver om sökandet efter en bortglömd medeltida klosterlämning."

Priset på boken är 100 kr och betalning sker kontant eller via Swish. Välkomna!

Värö-Stråvalla Hembygdsförening

Skapad av: Anders Larsson (2022-11-10 01:20:11) Kontakta föreningen