I söndags så arrangerade föreningen Hembygdens dag och Årsmöte vid Kersegården. Efter de avslutade årsmötesförhandlingarna så kunde deltagarna avnjutna det medtagna kaffet, samtidigt som de tittade på den fantastiska musikteaterföreställningen ”Mot okänt mål”  framfört av Annette Wallin och Reine Johansson.

Dessutom så avtackades vår avgående ordförande Kurt Sevehem. Kurt har sedan 2011 suttit på ordförandeposten och har på ett mycket driftigt sätt verkat för föreningens bästa. Han har bl.a. genom sitt ekonomiska kunnande hjälpt föreningen med att söka olika former av bidrag. Vilken resulterat i vingbyte på Sunvära kvarn, inköp av in fastigheten Kvarnkullen, samt även modernisera Limbacka hembygdsmuseum och Bua Fiskemuseum plus mycket mer.

För detta så hedrades han med att utses till hedersmedlem i föreningen och tackas av vår nya ordförande Birgit Lyrstedt med diplom och en resväska helt gjord i trä (tillverkad av Hans Rönnmark)!

Vi vill rikta ett STORT TACK till Kurt för det oerhört värdefulla arbete han gjort under alla de år som han varit ordförande för hembygdsföreningen!

Hembygdens dag + årsmöte 2021
Hembygdens dag  + Årsmöte 2021