How dare you!
Orden är Greta Thunbergs, i förtvivlan och frustration, när hon talar om Klimatkrisen inför världens ledare på FN´s Klimattoppmöte i New York 2019.
Vi i Vårby-Fittja hembygdsförening upprepar gärna orden på svenska ”Hur vågar ni!” och vill rikta frågan till Trafikverket och de politiker som står bakom projektet Tvärförbindelse Södertörn. Ett mastodontiskt vägprojekt som låser fast oss i en samhällsutveckling som de flesta andra börjar inse att vi pga Klimatkrisen måste lämna och gå ifrån.

Vi i Vårby-Fittja hembygdsförening är starkt kritiska till planerna för Tvärförbindelse Södertörn. Vi ingår i TVÄRNIT SÖDERTÖRN, ett nätverk av föreningar och privatpersoner som tar ställning mot byggandet av den klimatskadliga motorvägen. Raderna ovan är början på vårt yttrande till Trafikverket. Yttrandet i sin helhet finns publicerat på Tvärnits hemsida, läs gärna fortsättningen här.

Vårby Fittja Hembygdsförening

Skapad av: Elin Magnusson (2021-03-30 20:11:14) Kontakta föreningen
Ändrad av: Elin Magnusson (2021-03-30 20:14:54) Kontakta föreningen

Kontakta oss

 Vårby Fittja Hembygdsförening, c/o Olle Magnusson, Floravägen 6, 141 40 Huddinge
 BESÖK (ej försändelser): Masmovägen 20-22 i Vårby. T-bana/Buss 172/740/865 till Masmo. Buss 707 till Botkyrkavägen.
 070 320 68 92[email protected]