Bollstanäs festplats

Den första festplatsen i Bollstanäs låg någonstans mellan nuvarande Bergklintvägen och Aklejavägen. Omkring 1937 flyttades dansbanan till den nuvarande platsen och byggdes upp på nytt.

I slutet av 1970-talet var den gamla festplatsen så nedsliten att den inte gick att använda. Dansbanans ägare var Bollstanäs Egnahemsägareförening, och de ägde också marken. Föreningen gjorde en överenskommelse med kommunen om den välbehövliga renoveringen.

Den renoverade dansbanan på Bollstanäs festplats.

Invigningen av den nybyggda festplatsen skedde på midsommaraftonen 1982. Festplatsen var fint placerad i den glesa naturen och i skogsbacken, som låg allra längst in på Ringblomsvägen invid Blomstråket.

Upplands Väsby Hembygdsförening

Skapad av: (2015-06-12 12:10:58) Kontakta föreningen
Ändrad av: Upplands Väsby Hembygdsförening (2022-04-13 12:07:49) Kontakta föreningen