Delta gärna den 7 augusti kl 15 när Tynderö tar emot priset som Årets by i Västernorrland! Det kommer finnas bubbel (alkoholfri) och snittar uppdukat. Prisceremonin sker vid utescenen på hembygdsgården.

Priset delas ut av Landshövding Berit Högman och Hans-Erik Näslund från Hela Sverige ska leva.

Motivering: I Tynderö finns ett blomstrande föreningsliv och tillsammans med privata företag och offentlig sektor arbetar de boende i Tynderö för att skapa förutsättningar för en hållbar landsbygdsutveckling i sin hembygd.Här visas hur man genom målinriktat arbete kan skapa en stark framtidstro på landsbygden. Bygdens motto ”Tynderö ett sätt att njuta av livet” genomsyrar arbetet såväl för att bevara som utveckla Tynderö till nytta för såväl boende som besökare.

Tynderö - Årets by

Tynderö Hembygdsförening