Årsskriften Tunum

Tunum är Hembygdsföreningens årsskrift, som utkom första gången 1956. Medlemmarna får boken till jul varje år.

Image

I Tunum läser man bland annat om årets arbete inom föreningen, om intressanta personer och om företeelser som hänt i Tunabygden. Den är illustrerad med många foton från nutid och dåtid.

Tunum kostar i dag (år 2024) 120 kronor och finns att köpa på Gammelgården. Formatet är A5.

Även en del äldre årgångar finns att köpa på Gammelgården.

Vi säljer nu ut äldre årgångar av Tunum.

Tag kontakt med receptionen för att höra vilka årgångar som finns till försäljning.

Pris: föregående års utgåva kostar 60 kr/st, äldre ex 20 kr/st (Vid samtidigt köp av 10 st eller flera 10 kr/st).

Nu finns även de första årgångarna av Tunum inscannade via länkar

Lämna gärna uppslag eller bidrag till Tunum !

I redaktionen ingår:

Hans Björke, Erik Dahlstedt, Per Eklund, Roland Engvall, Lena Gäfvert, Per Anders Kull, Sören Nyström, Jan-Olov Olsson och Mari-Ann Östberg.

Kontakt: [email protected]

Tunabygdens Hembygdsförening