Torslunda hembygdsförening har sammanställt ett antal sevärdheter i Torslunda socken i en folder på 40 sidor som heter ”Natur och Kultur i Torslunda socken”. Med foldern vill hembygdsföreningen öka kännedomen hos boende i socknen och de som flyttar hit om socknens spännande kulturhistoria och visa på det som fortfarande påminner om och ger kunskap om gamla tider. Foldern kan fungera som en utflyktsguide till dessa platser och även inspirera till utflykter i socknens fina naturområden.

Foldern presenteras vid en pressträff 28 september kl 14.00 vid Kvarnkungen på Björnhovda kvarnbacke vid Almérs. Välkommen att delta. Du kan då passa på att skaffa dig ett eget ex av foldern.

Lions i Färjestaden har gjort framtagandet av foldern möjlig genom att bekosta större delen av tryckningen.

Foldern delas ut gratis till medlemmar i föreningen och andra som är intresserade av socknen och föreningens verksamhet.

Foldern kommer att bli tillgänglig via föreningens byombud, vid kommande årsmöte 10 oktober och vid andra av föreningens evenemang samt i Lotta Sjöbergs butik ”Lotta & Mary” i Färjestadens hamn. Du kan också beställa den på [email protected]. Du får då ett besked om portokostnaden och var den ska sättas in.

Du kan hämta foldern digitalt här.

Torslunda Hembygdsförening

Skapad av: Stefan Svenaeus (2021-09-26 13:31:05) Kontakta föreningen
Ändrad av: Stefan Svenaeus (2021-09-26 13:34:39) Kontakta föreningen

Kontakta oss