30-årsjubilèum

Image
Gunnar Svantesson & Birgitta Gustavsson från Älgarås hembygdsförening gratulerar vår förening. Till höger vår ordförande Göran Johansson.

30-årsjubilèum med Töreboda-Björkängs Hembygdsförening 151106.

Det firades i Bergmansgårdens samlingssal som dagen till ära hade vita dukar på borden, höstdekorationer, levande ljus och dämpad belysning. Inbjudna var medlemmar och hembygdsföreningar i vår kommun, det var den årliga höstträffen. Västergötlands hembygdsförbund var också inbjudna. Ordf. Göran Johansson hälsade välkommen och läste en dikt. Smörgås och dryck serverades, och därefter underhöll Hans Olofsson och Börje Bergkvist med sång och musik på dragspel och piano. Börjes historier var verkligen uppskattade. Göran Johansson drog en historik över föreningen. Föreningens initiativtagare var förre rektorn vid Sötåsenskolan Albert Fransson.  Gratulationer och presentation av föreningar kom från Bertil Adamssom Fredsbergs pastorats hembygdsförening, Mats Löfnertz Lantbruksmuseet, Gunnar Svantesson Älgarås hembygdsförening som överlämnade gåva, en Älgaråsljusstake med hemstöpt ljus. Till sist Jan-Olof Berglund och Monika Moberg från Västergötlands hembygdsförbund med gratulationer och information. Därefter kaffe och tårta som smakade bra. En mycket trevlig kväll.

Töreboda-Björkängs Hembygdsförening

Skapad av: Töreboda-Björkängs Hembygdsförening (2015-11-09 16:41:36) Kontakta föreningen
Ändrad av: Töreboda-Björkängs Hembygdsförening (2021-12-12 17:13:17) Kontakta föreningen