Coronapandemin sätter tyvärr för närvarande stopp för våra välbesökta arrangemang. Att vidta förbättringsarbeten på hembygdsgården utgör dock ingen smittorisk, och en rad av sådana arbeten har kunnat genomföras under sommaren.

Det senaste i raden är att den yttre fasaden på skolhuset i Dammtorp nu står nymålad och fräsch. Allt möjliggjort med hjälp av generöst bidrag från Laxå kommun, Tivedspengen, som givetvis föreningen riktar ett stort tack för. Men det krävs förstås professionella arbetsinsatser för att få det bästa resultatet.

Föreningen anlitade därför Skagerns Måleri med Michael Zimmermann och hans anställda för att utföra uppdraget. Till dem riktar vi förstås också ett varmt tack för ett mycket väl utfört uppdrag. Rätt man/kvinna på rätt plats kan vi konstatera.

Resultatet hoppas vi kunna visa upp för våra besökare när väl pandemin klingat av och vi kan återuppta programverksamheten. Men givetvis kan den som är intresserad, när som helst, göra en utflykt till hembygdsgården och insupa den vackra miljön, trots att inget arrangemang hålls där just nu.

Björn Palmqvist

Foto: G Enhörning