Aktiviteter

Vi anordnar under året en hel del aktiviteter. Återkommande arrangemang är Nationaldagsfirandet den 6 juni med utställning, fika- och hemslöjdsförsäljning samt lotteri med fina hemslöjdade vinster. Vi anordnar även en liknande tillställning till Fardagsfirandet.

Utöver dessa har vävstugan öppet varje tisdag kl 18.00 för drop-in-fika och för att se hur det går till att väva. Alla intresserade är varmt välkomna - prova på får du gratis några gånger.

Vår teatergrupp, Tärnafjällens Teatersällskap, är just nu vilande.

Vår barn och ungdomsgrupp har förutom Sagoyoga även anordnat en stor loppis på Folkan i Tärnaby. Läs mer om barn och ungdomsgruppens arbete här.

Vi anordnar tillsammans med studieförbunden kurser i diverse konsthantverk och hemslöjd så som skinnberedning, rotslöjd, växtfärgning, mjukkakubakning, träsnideri m.m.  Det är bara fantasin som sätter gränser. Kontakta oss om du har en idé på vad du vill att vi ska hålla kurs eller studiecirkel i.

Tärna Hembygdsförening

Skapad av: (2016-01-01 00:00:22) Kontakta föreningen