Här kan du ta del av vårt program under 2024:

Program för 2024.
Ni som vill ha aktuella uppdateringar och påminnelser om programpunkter, skicka ett sms med telefonnummer och namn till 0707 881361 eller till vår e-mail. [email protected] Ni kan också skriva ner det på inbetalningen till årsavgiften. Inför varje träff kommer det sedan ett sms som påminnelse.

Onsdagen den 21 februari kl. 19.00
Årsmöte i Församlingsgården
Sedvanliga årsmötesförhandlingar och fika med semlor. Program meddelas senare via sms

Måndagsträffarna under våren
Bildträffar och Torpvandringar. Tider och Inriktning meddelas med sms,

Måndagen den 8 aprili kl. 09.30
Torpvandring , vi besöker torpen omkring Tokeryd. Vi träffas vid Hembygdsgården för gemensam färd till Tokeryd, eller något senare vid Tokeryd. Medtag fika.

Byggnads & Inventarievårdsgruppen
Projektet på onsdagarna vid Kyrkstallet eller Hembygdsgården. Alla välkomna, kallelse med sms.
.
Valborgsmässoafton kl. 20.00
Vi tänder Majbrasan vid Hembygdsgården. Med vårtal och körsång. Fika i Församlingsgården.

Torpvandring söndag i maj kl. 14.00
50 Års Jubileum.
Plats meddelas på anslag och sms.

Torsdagen den 13 juni kl. 18.00 Slåttergille.
Vi samlas vid hembygdsgården försedda med räfsor och liar. Hembygdsföreningen bjuder på fika. Väl mött till ett trevligt slåttergille!

Torsdagen den 20 juni kl. 18.00  Klädning av midsommarstången.
Tag med sommarblommor, saxar och sekatörer. Björkris finns på plats. Efteråt bjuds vi på grillkorv.

Midsommarafton den 21 juni kl. 15.00
Midsommarfirande
Midsommarfest vid Hembygdsgården, med musik dans och servering.

Söndagen den 28 juli kl 14.00
Sommarträff vid vår Hembygdsgård,
Tillsammans med gamla fordon och andra maskiner, samt servering med våfflor och glass från vår kafévagn.

Kvällen den 16 augusti
Grillkväll i Kyrkstallet
Korv och hamburgare till självkostnadspris. Tid meddelas med sms samt på hemsidan.

Söndag i slutet på sommaren
Torpvandring med guidning.
Tid och objekt meddelas med sms samt på hemsidan.

Studiebesök på Huskvarna Kraftstation.
Tid meddelas med sms samt på hemsidan.

Fredagen den 25 oktober kl. 19.00
Hembygdsföreningens höstfest.
Program: se hemsidan. Inbjudan även med sms.
Som vanligt servering och allmän trevnad.

Program för 2025.

Program och programblad för 2025 kommer inte att fastställas förrän senast i samband med årsmötet i slutet av februari 2025.

Svarttorps Hembygdsförening

Skapad av: (2019-11-25 14:34:27) Kontakta föreningen
Ändrad av: Svarttorps Hembygdsförening (2024-04-04 17:53:26) Kontakta föreningen