Författarafton

En mysig afton med tre intressanta och trevliga författare från Södra Skärgården. Heléne och Janne servade med öppet café som vanligt.

Kerstin Ödman berättade om sin bok om Folke som åker spårvagn. Boken är tilltalande både i text och illustrationer. Kerstin lockade till många skratt med sin härliga humor.

Kerstin Ödman berättade om Folke och hans äventyr

Bitte Havstad har skrivit flera ungdomsböcker, där karaktärerna upplever saker som många ungdomar kan känna igen sig i såsom sorg, bli fast i dataspel och att få ofrivilliga syskon. Bitte berättade att när hon är mitt i skrivandet kan hon uppleva att hon har träffat sina karaktärer i verkliga livet.

Bitte Havstad berättade om sina ungdomskaraktärer

Efter pausen med speciella förfriskningar presenterade Eva Larsson sin bok om sin mormor Olga. Olga bodde under 1920-1930 på Väderöbod, vilket var en av Sveriges mest otillgängliga boplatser. Boken bygger på Olgas dagböcker och fotografier som hon tog på familjen. Mycket härlig och varm presentation av Olgas liv.

Eva Larssons bok om mormor Olga på Väröbod - och annat

Nu ser vi fram emot nästa fredagsmys i början av 2013.
Text och bild, Marinette Törnqvist

Litterärt snack efterpå?

Styrsö Sockens Hembygdsförening

Skapad av: (2012-12-29 16:16:56) Kontakta föreningen