Konstlotteri 2018

Missa inte årets konstlotteri på Öbergska första advent!

Konstverk från Galleri Öbergska sommarutställningar lottas ut under julmarknaden!
Den här sommaren visades 15 olika konst- och fotoutställningar på Galleri Öbergska, Styrsö, Göteborgs södra skärgård.
Den 1-2 december, i samband med den årliga julmarknaden på Öbergska huset, finns det nu möjlighet att via Hembygdsföreningens konstlotteri vinna verken nedan.

Tryck av oljemålning av Mia Albertsson, konstnär från Styrsö. Gör färgstarka oljemålningar

Grafikblad av Corinna Stuart-Beck, konstnär från Göteborg med flera utställningar bakom sig

Kollagebild av en grupp konstnärer från Donsö med olika inriktningar: Petra Blomqvist (keramik), Kärstin Melin (kollage), Maria Karlsson (tapeter), Leif Ljungquist (fotografi) och Barbro Pettersson (keramik)

Foto på canvas av Eva Rehbinder, konstnär från Styrsö och Göteborg, målar och fotograferar

Foto av Rolf Hallin, Styrsö, fotograf och tidigare pressfotograf

Blyerts av Anders Bohman, konstnär från Styrsö, arbetar med motiv från Göteborg och Södra skärgården

Det här undrar kanske du undrar över:

Vad kostar en konstlott? — 20 kr.
När kan jag köpa en konstlott? — Den kan köpas 1 december kl 13-16 och 2 december kl 13-15.
Var köper jag konstlotten? — Öbergska huset (vid entrén), Styrsö.
När är dragningen? — 2 december kl 15.15. Vi gör sex dragningar efter varandra.
Hur väljer jag ett konstverk? — Verken finns utställda vid konstlotteriet. Om du har en vinstlott väljer du bland verken i samband med dragningen. Har du första vinstlotten väljer du först bland verken, andra vinstlotten väljer bland resterande verk, osv.
Notera att om du inte har möjlighet att vara på plats vid dragningen behöver du istället skicka ett ombud för dig för att kvittera ut vinsten.

Välkomna till konstlotteriet den 1 och 2 december!

Styrsö Sockens Hembygdsförening

Skapad av: Styrsö Sockens Hembygdsförening (2018-11-11 19:59:30) Kontakta föreningen
Ändrad av: Styrsö Sockens Hembygdsförening (2018-11-29 12:49:51) Kontakta föreningen