Nu har styrelsen för Hembygdsföreningen tagit beslut hur Hembygdsgården kommer att ha öppet i sommar.

Slöjdmässan kommer att ta en paus denna sommar, på grund av risken för smittspridning av Covid 19.
Alla slöjdare och besökare hälsas välkomna till Julmarknaden 1 advent, 29 november.

Strömsunds kommun har också beslutat att hålla "Jamtli öppna förskola i Strömsund" stängd i sommar.
Mer information kommunens hemsida

Däremot kommer Allaktivitetshuset genomföra sina utomhusaktiviteter på Hembygdsgården i sommar.

OBS! Samma riktlinjer gällande maxantal (50 pers), hålla avstånd, tvätta händerna....gäller även här.
Mer information om öppettider, aktiviteter mm

Samiska vistet kommer att hållas öppen vecka 26 och 27, men med restriktioner på dörren in till kåtan. Blir det besök tas det utomhus för att minska risken för smittspridning.

Från och med 1 juli kommer Beppeutställningarna gå att besöka även i sommar, med reservation för hur många besökare det är samtidigt.
Om inte biljettkuren är bemannad så köper man sin entré på Kansliet.
Öppet måndag-fredag 10:00-15.00.
Entré 80kr

Själva området med lekplatsen och alla hus inkl. utställningarna på övervåningen av Utställningshallen kommer vara upplåsta måndag-fredag 9:00-15:00

Även Ställplats Hembygdsgården för husbilar kommer att ha öppet med start 31 maj.

Kafé Tomten har redan öppnat och kommer ha öppet hela sommaren

Öppettider och information

Vi är så tacksamma för även denna sommar kommer Zara Andersson, Aya Aktesne att erbjuda Yoga vid Samevistet på Hembygdsgården.

SOMMAR SCHEMA v.22-31

Om ni vill och kan, tar Hembygdsföreningen tacksamt och gärna emot alla bidrag. Då vi redan nu vet och förstår att vi inte har de intäkter vi räknat med i sommar.
Det går att swisha på 123 321 19 300

Folkhälsomyndighetens allmänna råd

• Stanna hemma även om du bara känner dig lite förkyld.
  • Tvätta händerna ofta med tvål och vatten i minst 20 sekunder.
  • Håll avstånd till andra både inomhus och utomhus.Håll avstånd till andra på bussen, tåget, tunnelbanan, spårvagnen och andra allmänna färdmedel.
  • Undvik att resa i rusningstrafik.
  • Undvik att besöka äldre släktingar.
  • Personer över 70 år är den främsta riskgruppen för att bli allvarligt sjuka i covid-19.
  • Undvik fester, begravningar, dop, kalas eller bröllop.
  • Håll avstånd till andra på idrottsplatser, badhus och gym och undvik att byta om i allmänna omklädningsrum.
  • Res bara om det är nödvändigt.

Ströms Hembygdsförening

Skapad av: Anna T Gillgren (2020-05-26 17:20:42) Kontakta föreningen