Östra Ryds Hembygdsförening

Bli medlem och stöd vår verksamhet för bygden!

Hembygdsföreningen ÖHBF bildades 1976 och har som syfte att i alla avseenden slå vakt om bygdens kulturarv.
Varje år arrangeras en mängd olika aktiviteter, som t.ex. Östra Rydsdagar, cykling Hällerstadsjön runt, våffelkvällar, julmarknader, bygdevandringar, hantverksaktiviteter, studiecirklar m.m.
Hembygdsmuséet i Hållstad invigdes1996 och inrymmer en mängd föremål, vilka speglar gångna tider i bygden, en del både verkligt unika och mycket gamla. Öppet söndagar juni-augusti.
Hagstugan, som ligger vid kyrkan är en gammal fin ryggåsstuga i originalskick. Här finns bl a diverse hushållsartiklar från 1800-talet och framåt.

Östra Ryd och ÖHBF behöver dig. Vill du veta mer om vår verksamhet, är Du välkommen att kontakta:

Ordförande, Nicklas Johansson Tel. 070-2779114
E-post: [email protected]

Sekreterare, Annika Nyström-Brunnberg Tel: 070-7791090
E-post: [email protected]

Kassör: Elias Furenhed Tel. 073-6564249
e-post: [email protected]

Du/Ni blir medlem genom att betala in årsavgiften till plusgirokonto 76 59 65-9. Ange namn och adress på inbetalningsblanketten.
Årsavgiften är för närvarande 200 kr per familj och 100 kr per enskild medlem.