För att sammanföra Hembygdsrörelsen och Släktforskarrörelsen  arrangerades den 3 juli 2021 ett digitalt möte med Stödeanknytning via Zoom. Mötet spelades in för alla de som vill ta del av vad som sades.
Under förmiddagen pratade Medelpads Hembygdsförbunds ordförande Margareta Johansson, Stöde Hembygdsförenings ordförande Ulla Larsson samt Johan Brännström från Meldelpadsarkiv.
På eftermiddagen berättade Karl-Ingvar Ångström om bl.a bykistor och släktforskarföreningen DIS-MITT: s ordförande Rolf Lusth om DNA-forskning.

Klicka här för att se video från förmiddagen: inspelning Stödedagen 3/7. Del 1 förmiddag

Klicka här för att se video från eftermiddagen: Inspelning Stödedagen 3/7 Del 2 eftermiddag

Stöde Hembygdsförening

Skapad av: (2021-07-13 10:24:03) Kontakta föreningen