Bästa Stödebor!

Vi lämnar nu ett verksamhetsår bakom oss som inte varit som något vi tidigare upplevt.

Nu satsar vi på ett nytt år, med ny styrelse och med förhoppning om bättre förutsättningar. Under 2021 kommer vi att lägga all vår energi på de traditionella högtiderna; Morsdag, Nationaldagen och Midsommar. Vi satsar även på tillställningar som Stöde Barndag, Längsta loppisen och Spelmansstämman.

Under innevarande år har vi börjat att digitalisera alla våra museiföremål. Detta kommer vi att fortsätta med under 2021 och vi är angelägna att så många som vill kan hjälpa till med detta då det är över 1000 föremål som ska hanteras.

Vi har även planer på att öppna sommarcafé på Huberget 2021. Vi har erhållit sponsorpengar från Sundsvalls Energi till detta ändamål.

Som tidigare hyr vi ut Huberget för fester mm året runt samt Kåtamyrstugan för övernattningar.

Under 2020 har vi fått en ny hemsida knuten till Sveriges Hembygdsförbund:  www.huberget.se  gå gärna in där och titta runt.

För att kunna driva verksamheten under året behöver vi hjälp av er  medlemmar och aktiva inom föreningen. Glöm inte att betala in medlemsavgiften för år 2021 till Bg 5903-7432 eller Swish 123 267 4786. Avgiften är 150 kr/år och familjeavgiften är 250 kr/år. Man deltar i ett lotteri när man betalat sin avgift. Tre fina vinster lottas ut till betalande medlemmar 2021.

Meddela oss er mailadress så ni inte missar något intressant under året eller berätta om ni vill hjälpa till i föreningen. Maila oss på [email protected].

Välkomna till ett nytt år tillsammans!

Ulla Larsson

ordförande Stöde Hembygdsförening