Stötta vår förening som medlem, så vi kan fortsätta med midsommarfirande, visfestival och andra aktiviteter under året och kommande år. Vi vill också engagera flera som kan hjälpa oss  med arbeten på hembygdsgården under året.

Ni som vill använda vindskydd och eldstad nere vid sjön, ni får ta med egen ved för vår egen har tagit slut i förrådet. Se bara till att allting är släckt när ni går därifrån.

Vi undrar om det kan finnas något intresse att ta fram gamla foton eller annat som rör bygden. I så fall kanske vi kan starta några träffar på hembygdsgården under våren. Ni som har gamla foton liggande ta kontakt med Peo Johansson eller Rune Kask så vi kan scanna eller fota av dem. Finns det någon som  har idrottsbilder eller berättelser, så tar vi gärna del av dem och publicerar.

Stavnäs Hembygdsförening genom Peo Johansson

Stavnäs Hembygdsförening