Stallarholmens hembygdsförening
Toresunds kyrkskola
647 91  MARIEFRED
e-mail: [email protected]

Nedanstående är kontaktinfo till styrelseledamöterna. OBS! Kopiera mailadressen och klistra in i ditt e-postprogram.

Ordförande: Eva Lundberg Gustavsson  [email protected]   0706 69 81 37

Image

Eva är född i Taxinge 1950 och kom till trakten redan 1962 och bodde då hos sin farmor i Sörliden/Lommatorp på Selaön. Hon gick i skola i Strängnäs men konfirmerades i Ytterselö kyrka.  I början av 1980-talet startade Eva tillsammans med en kollega Konditori Megs på Mariefredsvägen 3. De drev konditoriet i fem år varefter Eva sadlade om och utbildade sig till lärare. För ca 40 år sedan köptes en av 2 tjänstebostäder för lärare. Eva bor nu på Parkgatan 16 med sin man Rolf, som också har sina rötter i bygden. Barnen är sedan länge utflugna.  Eva har alltid varit intresserad av hembygden och länge varit medlem i Hembygdsföreningen, men inte förrän nu deltagit aktivt i verksamheten.

Vice ordförande. Kent Arnesson                                    [email protected]                                               0760 88 72 99

Image

Kent är född och uppvuxen i Stallarholmen. Han föddes 1950 på Åsa gård där hans far och farbror utöver skötseln av gården, tillverkade grundsten och takpannor. I sin ungdom representerade Kent Stallarholmens SK i både fotboll och ishockey. Yrkesmässigt har Kent verkat som platschef på Samhall och Pripac. Han bor idag på Konvaljevägen 7 i Stallarholmen med sin fru Christina. Paret har tillsammans två utflugna underbara grabbar.

Kassör: Christina Axelsson   [email protected]        0703 68 81 99

Image

Christina, född 1944, kom från Stockholm till Lövdal i Överselö för 20 år sedan. Christina har tidigare arbetat på en revisionsbyrå i 15 år och sedan 80-talet drivit egen redovisningsbyrå. Christina  är också aktiv  i föreningen Stallarholmens Vikingar där hon också är styrelseledamot.

Sekreterare: Ulla Wilhelmsson     [email protected]  0705 612428

Image
Ulla är född i Södertälje 1955 där hon också växte upp. Ulla har sin yrkesbana inom både barnomsorg och marknadsföring/försäljning. Bodde i USA under 4-5 år och utbildade sig inom Public Relations. Ulla kom till Stallarholmen för ca 30 år sedan och bor i Lövdal i Överselö. De senaste 30 åren har hon också varit verksam på Skansen i Stockholm och skaffat sig erfarenhet av samspelet mellan djur, natur, människa, kultur och idéhistoria. Ulla har under flera år varit verksam i Stallarholmens nätverk och föreningen Stallarholmens vikingar och där bidragit med information om, och marknadsföring av föreningens aktiviteter.

Övriga ledamöter:

Lotten Wesslén

Gunilla Wikne   [email protected]     0152-41083    0706 521463

Image

Gunilla är född i Strömsholm 1945 och kom till Lindö i Överselö i mitten av 1980 talet och bor idag i Strängnäs. Gunilla har varit yrkesverksam inom vården med placering bl a på vårdcentraler i Södertälje. Gunilla har under flera år varit styrelseledamot i Stallarholmens hembygdsförening och är även ledamot i Södermanlands Hembygdsförbunds styrelse.

Kenneth Gustafsson   [email protected]    0723 688845

Image

Kenneth är född i Strängnäs1955 och bor fortfarande i Strängnäs. Har aldrig varit skriven i Stallarholmen men har vuxit upp som dagbarn hos sin mormor i Stallarholmen. Kenneths pappa Kurt Gustafsson hade bilverkstad vid Dalkarlsbacken i Ytterselö där Kenneth i sin ungdom jobbade som bilmekaniker. Kenneth valdes in i Hembygdsföreningens styrelse 2019.

Astrid Lännström                                                                                   0702 99 98 02

Image

Astrid är född 1955. Astrid och hennes man Staffan flyttade till Ytterselö prästgård i början på 1980-talet och drev jordbruk där. Hon har under många år arbetat i Stallarholmens församling och många Stallarholmsbor har nog mött Astrid i hennes arbete på kyrkogårdarna. Numera bor Astrid och Staffan i Strängnäs. Som många i Astrids generation upptar barnbarn och hundar en stor del av pensionärslivet. Det blir även en och annan tripp med husbilen.

Lars Winroth                                      [email protected]         0739 40 00 16

Revisorer:

Anders Härnbro

Cia Eriksson

Revisorsuppleant:

Eva Sköld

Valberedning:

Ylva Tigerhielm Englund (sammankallande),  Gunilla Isaksson.  Suppleant: Hans Wester

Stallarholmens Hembygdsförening

Skapad av: (2015-03-17 11:07:59) Kontakta föreningen
Ändrad av: Stallarholmens Hembygdsförening (2023-06-10 13:56:55) Kontakta föreningen