Uthyrning

Nevishögs Smedja - ”Sméstuan”

I anslutning till Nevishögs Smedja, ligger den gamla smedsbostaden (smestuan). 1994 renoverades lokalen invändigt och moderna samlingslokaler skapades där.

Dessa lokaler uthyres av Staffanstorps Hembygdsförening för familjesammankomster och föreningar (För prislista , se här). Smestuan ligger precis som smedjan  på Nevishögsvägen 24 i Nevishög, bara en kort bit från Staffanstorps tätort.

Då lokalen ligger precis vid Nevishögs kyrka och nya kyrkogård, kan det också vara en passande lokal för samling efter olika begivenheter i kyrkan (dop, bröllop och begravning).

Smestuan består av två våningar.

Nedre plan består av ett större rum (för max 40 pers) där det finns bord och stolar antingen för konferans eller måltidsservering, ett mindre kök, ett mindre mingelrum och en toalett. Där finns också hall för klädavhängning vid trappan.

När man kommer uppför trappan finns ett avlångt rum som sträcker sig över hela våningsplanet. Där finns soffa och ett antal mindre bordsgrupper.Lokalen på ovanvåningen är godkänd för max 20 pers åt gången.

Köket på nedre plan är relativt litet, men utrustat med både Kyl/sval och spis med fyra plattor samt ugn. Dessutom finns där både kaffebryggare och mikrovågsugn.

Köket är också utrustat med tallrikar(flata, djupa och assietter), glas(vinglas, dricksglas) och bestick för ungefär 40 personer. Tillbringare, kaffekannor, en elvips, och ett utbud av kastruller samt en stekpanna finns där också.

Prislista:
Båda våningarna tillsammans 1800kr

I lokalen finns också dammsugare samt diverse kvastar och moppar - dessa finner ni på toaletten.

Tänk på att lokalen är rökfri inomhus, men det finns en trädgård med askfat för de som önskar gå ut och röka. Vidare är katter, hundar och andra husdjur inte välkomna i lokalen.

Kontakt för uthyrning:

Ann-Charlotte Andersson

Staffanstorps Hembygdsförening

Skapad av: (2012-04-18 08:39:57) Kontakta föreningen
Ändrad av: Staffanstorps Hembygdsförening (2024-04-08 20:07:24) Kontakta föreningen