En mycket lyckad dag med många besökare, både människor och traktorer.

Även det nya konceptet med servering och sittplatser nere på ängen nära traktorerna blev mycket uppskattat, med en mycket fin social gemenskap.

På en av bilderna nedan ses en man i röd tröja. Det är Anders Wärn som arrangerar och leder traktorparaden samt presenterar varje traktor och förare vid defileringen framför publiken. Det här var 8:e året de kom till Torgesta. Traktorerna utgår från Ljung i Vårfrukyrka och kör i kortege på småvägar till Torgesta. Några ansluter efter vägen. Anders är den store entusiasten och mästaren på gamla (och även nyare) traktorer. Vi hoppas att kunna fortsätta med det här in i framtiden.
På en bild ses en ensam röd traktor. Det är en VolvoT43 från 1940-talet i nyrenoverat skick.

Volvo T43 från 1940-talet. Alldeles nyrenoverad.

Sparrsätra-Breds Hembygdsförening

Skapad av: tarja bergqvist (2022-07-19 14:55:27) Kontakta föreningen