Spannarpakrysset

20201028
Vår fina spann vid Spannarpakrysset har blivit utsatt för skadegörelse.
För att förhindra fortsatt förstörelse är spannen bortplockad tillsvidare.

Midsommar 2017

påsk 2017
Påskharen har passerat Spannarpakrysset och lyckats att lägga ett ägg i vår spann!

Februari 2017 snödropparna blommar

Midsommar 2016

Här är ett par bilder från rondellen.

Midsommar 2016

Olycka i Spannarpakrysset

Vid passage av Spannarpakrysset observerades denna makabra syn. Vad som har hänt ar oklart, men enligt teorier kan det vara så att vederbörande har följt sin GPS-navigering och inte haft sin karta uppdaterad vid sin färd mot Åkulla (Blåkulla) .

Olycka i Spannarpskrysset.
Efter att spannarpskrysset byggdes om till rondell hoppades alla att olyckorna skulle upphöra.

Nu har det trots allt hänt. Hur det har gått till är okänt! Vittnen saknas enligt polis. Det är inte heller känt hur illa skadad vederbörande är.
Enligt vanligtvis välunderrättade källor var det någon som är arbetslös, och var på väg för att söka jobb som pilot hos Lufthansa.

20150401

Spannarpakrysset

Genom Spannarp går två vägar. En från Tvååker och till Rolfstorp, en från varberg till Dagsås. De korsar varandra i Spannarp. I dagligt tal kallats för "Spannarpakrysset"  Där har skett många olyckor, man har försökt med plikt att lämna företräde och sedan stopp-plikt. Men ändå har det inträffat kollisioner. Långt om länge beslöts att bygga en rondell.  Arbetet påbörjades våren 2014 och skulle vara färdigt före midsommar. MEN!  så råkade entreprenören på obestånd och arbetet avbröts. Enligt kommunens regler så måste en ny upphandling göras. Så det dröjde ända till oktober innan arbetet kunde återupptas.
Så äntligen i slutet av november står rondellen färdig.
Vår förhoppning är nu att den skall förhindra att fler olyckor inträffar!

På luciadagen ordnade Per-Anders Torsson så att det blev en "rondellhund" i detta fall så är det naturligtvis en "spann" i Spannarpskrysset

Spann monteras

Spann vid spannarpskrysset

Datum för gjutning av trafikdelare