Midsommar vid Bogastugan Tolkabro 2022
Denna midsommar blev en fest som många kommer att minnas.
Det var mellan 450 till 500 personer som var med och dansade runt midsommarstången med Bodil Halvarsson som dansledare och till Hans Näslunds dragspelsmusik. Det blev en härlig eftermiddag. Nästan 30 grader varmt och underbar sol.
Det var trångt på dom skuggiga platserna. Badande barn och sorlet av alla människor, unga som gamla, gjorde att det var glada miner som förgyllde denna eftermiddag.
Serveringsgruppen hade förberett sedan länge då många rulltårtor hade bakats till nästan 300 midsommarbakelser som serverades. Kön till kaffebordet ringlade sig lång hela eftermiddagen, med dessa goda bakverk i sikte.
Som brukligt är var det premiäröppet i Lill- Boga av sommarutställningen. I år med bilder och urklipp från föreningens arkiv.
Även en utställning med äldre mjölkutrustning öppnades i vagnboden.

För fler bilder tryck HÄR

Eva Benker, Gunilla Pettersson, Erik Öhlund binder kransarna