Invigning av vagnboden

Lördagen den 10 oktober blev en ny milstolpe i Hembygdsföreningens historia.
Efter ca ett år och många timmars ideellt arbete var det dags för invigning av vagnboden.

Ingrid Öhlund hälsade alla välkomna och lämnade över ordet till initiativtagaren till projektet, Konrad Samuelsson.
Konrad berättade om arbetet och byggnadstekniken. Grunden är en stenfot av stenar från en gammal byggnad och skänkts till detta. Ett stort antal timmer har skänkts och sedan sågats till lagom bredder och längder, allt för att passa ihop med en gamla ladan.
Efter denna berättelse var det dags för invigningen där alla som varit med och arbetat med byggnaden fick komma fram och klippa bandet.

Men utan sponsorer hade inte vagnboden blivit verklighet och här har Ulricehamns Sparbank och Ulrikafonden varit med. Björn Andén ordförande för Ulrikafonden var på plats för att överlämna ett bevis på de 65.000 kr som föreningen fått för att göra detta verkligt.

Hela projektet har bedrivits som en studiecirkel i samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan.

Film från invigningen

Dragningslista för duklotteriet:
Vinst 1 lottnr 41 vinnare Gun Samuelsson
Vinst 2 lottnr 14 vinnare Anders Nyström
Vinst 3 lottnr 54 Petronella Falck
Vinst 4 lottnr 46 Petronella Falck

Konrad Samuelsson, Ingrid Öhlund och Björn Andén
Anders Pettersson, Ulf Benker, Jan-Erik Magnusson, Gerhard Fridén, Konrad Samuelsson, Lennart Johansson, Gunnar Öhlund
Efter invigningen öppnas dörrarna

Södra Vings Hembygdsförening