Möteslänken till Teams finns här
Onsdagen den 14 april börjar vi kl 11.15

Det har snart gått ett år sedan vi började hålla varandra på armslängds avstånd. Många nya frågor, problem och lösningar har dykt upp på vägen. För många är tanken på att ha digitala möten skrämmande, andra tycker det är jättekul att bara få ses och ytterligare några har efterfrågat regelbundna träffar för att få ventilera tankar och funderingar.

Därför kommer nu en inbjudan till de sörmländska hembygds-föreningarna till kravlöst onsdagsfika varje onsdag kl 10-11.

Den 10 februari pratar vi om hur man kan informera och kommunicera med medlemmarna
Den 17 februari pratar vi om hur man kan skapa enkla aktiviteter för medlemmarna
Den 24 februari pratar vi om besöksmål och berättelser
Den 3 mars pratar vi sommarktiviteter

Vi pratar om det ni har på hjärtat. Hur får vi igång föreningen igen efter dvalan? Hur värvar och aktiverar vi nya medlemmar? Hur skapar jag en inbjudan till styrelsemötet? Hur är vädret i din del av länet? Mest aktuellt just nu är planering av årsmöten i era föreningar vilket är ett exempel på ämne som kan vara bra att ta upp i grupp.

Inbjudan i denna möteslänk kommer att användas vid varje möte. Kom med när det passar dig. Ingen anmälan behövs.  Klicka här för att delta i mötet.

Datum i februari och mars blir de samma: 3, 10, 17 och 24.
Detta ersätter alltså de tänkta inbjudningarna endast till de som gått studiecirkel under 2020.

Södermanlands Hembygdsförbund

Skapad av: Jennie Fornedal (2021-01-27 10:29:11) Kontakta föreningen