OBS! Knappen nedan tar dig till en liknande sida men det är från den sidan du kommer till bokningen!

Boka ljusstöpning

Uppdaterad info 20/10:

Vi har gjort så gott vi kunnat och löst bokning/betalning för er som blev drabbade av avbokningar den 8/10. Vi genomförde även en extrastöpning på em den 10/10.

Vi har några ströplatser lediga så vi öppnar upp Bokamera lördag den 22 okt. kl 10:00.

Det är öppet i ljusboden vid skolan i Åkerby alla dagar vi har stöpning. Där kan man köpa olika sorters ljus och ljuskronor samt handarbeten, tavlor, marmelad och honung.

Det går också att beställa kronor för avhämtning. Beställ via vår hemsida.

L J U S S T Ö P N I N G :: 2022

Sköllersta hembygdsförening driver all sin verksamhet helt ideellt och så även ljusstöpningen. Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot alla som vill komma till oss och stöpa ljus. Vi är helt enkelt för få för att hinna och orka med; om vi skulle återgå till att ta emot lika många som förr. Därför behöver vi begränsa antalet timmar och deltagare. Vi är så klart tacksamma över det stora intresset för vår ljusstöpning och att den uppskattas av nya som gamla deltagare.

Vi har fått en del meddelanden från deltagare om svårigheter när man skall boka sin tid via BokaMera. Detta har vi lyssnat på och därför varit i kontakt med både BokaMera och betalningssystemet Payson. Vi hoppas att allt skall vara i sin ordning nu till lördag den 8/10 när vi släpper resten av tiderna.

Utifrån det så vill vi dela med oss av några tips för att underlätta när du ska boka din tid på BokaMera:

• Att du har en bra uppkoppling med god täckning där du befinner dig vid bokningstillfället.
  • Att du har din kalender i närheten eftersom det datum du tänkt kanske är fullbokat.
  • Att ditt bankkort är öppet för onlineköp om du väljer att betala med kort.
  • Att du fyller i ditt personnummer med 10 siffror utan bindestreck.
  • Att du fyller i mailadress och postnummer noggrant. Kontrollera en extra gång innan nästa steg
  • .Om du inte betalar din bokning vid bokningstillfället kan du logga in på BokaMera och klicka på ”Betala”.
  • Avbokade platser finns tillgängliga i bokningssystemet så håll utkik om du inte lyckats boka någon plats den 8/10. Bokningssystemet stänger när vi är fullbokade men öppnar upp när det finns lediga platser.
  • Dina platser blir automatiskt avbokade om du inte betalar inom tre dagar. Tänk då på att din bank kan ta några dagar på sig att dra betalningen. Det säkraste alternativet för att behålla sina bokade platser är att betala via Swish.
  • När du backar i bokningssystemet kan det finnas risk för att du förlorar dina valda platser.
  • Får du förhinder, avboka senast tre dagar innan, då får du pengarna tillbaka. Avbokar du mindre än tre dagar innan din stöpning kan du överlåta dina platser men du får då inte någon återbetalning. Får du förhinder mindre än tre dagar innan eller samma dag kan du mejla [email protected] så försöker vi hitta någon som kan ta platserna. Ibland har vi möjlighet att lägga ut lediga platser på vår Facebook-sida men vi rekommenderar kontakt via mejl.
  • Du kan alltid logga in och se din bokning på BokaMera och/eller din betalning på Payson.
  • Ta hjälp av någon datakunnig om du känner dig osäker.

När din bokning gått igenom så skall du via mejl har fått:

• Bokningsbekräftelse från BokaMera
  • Ett kvitto från Payson på betalningen.

Tack för er förståelse.

Lycka till med din bokning och varmt välkommen!

Uppdaterad information 3/9:

På grund av det höga elpriset kommer vi att ändra en av veckodagarna för ljusstöpning från onsdag till måndag. Aktuella dagar för ljusstöpning kommer därför att vara lör, sön och mån.
Tider: 9:30-14:00.
Måndagen den 31 okt är enda datumet för eftermiddagsstöpning; kl. 14:30-19:00.

I år kan swish väljas som betalningsalternativ vid bokning av plats.

PRISER
150kr/bokad plats, samma pris gäller oavsett ålder på deltagare
150kr/kg stöpta ljus
25kr/mall
I bokningsavgiften ingår fika.

Ljusboden vid skolan kommer att hållas öppen under stöpningsdagarna. Där säljer vi stöpta ljus och hantverk.

Den 10/9 kl. 10:00 släpper vi hälften av bokningstiderna.

Information:

Plats: Åkerby skola

Datum: 8 okt - 4 dec.

Lördag och söndag förmiddag

Onsdag förmiddag, udda veckor

Onsdag eftermiddag, jämna veckor.

Del 1 av bokningen släpps den 10 sept kl. 10.00 då hälften av platserna kan bokas.

Del 2 av bokningen släpps den 8 oktober för resten av platserna.

Mer info kommer.

Ljusstöpning

Sköllersta Hembygdsförening

Skapad av: Sköllersta Hembygdsförening (2022-08-20 18:42:23) Kontakta föreningen