Bokprojektet

Vi håller på att skapa en bok om Skärkind. Vi är en liten grupp som har träffats sedan hösten 2018 och tittat igenom  hembygdsföreningen arkiv av bland annat gamla tidningsurklipp och protokoll. Vi har också fått material från några med anknytning till Skärkind som har skrivit ned minnen från bygden. Vi håller nu, i januari till maj 2024, på med sista steget - att läsa igenom alla texter vi fått in och göra den slutgiltiga bearbetningen för att få en bra balans i boken mm. Vår förhoppning är att vi kan ha boksläpp före jul!

Om det är någon som har något spännande foto eller har skrivit om något hus eller något minne från bygden så kanske det inte är för sent att få det med i boken! Det vore fint med några fler minnesbilder. Om det inte får plats denna gång så sparar vi materialet ifall det blir en uppföljande bok någon gång.
Hör av dig till Elsa-Maria (projektsledare).

Kontakt via mail: [email protected]

En del av arbetsgruppen