Sylta och safta i bloggandets tid

Projektet "Sylta och safta i bloggandets tid" hade fokus på unga människors intresse för hembygdsrörelsen med nuvarande medlemmars engagemang som utgångspunkt. Elin Hägg, som ledde projektet i samband med sin praktik under utbildningen på masterprogrammet Master i Tillämpad Kulturanalys vid Lunds Universitet.

Syftet med projektet var att åskådliggöra de möjligheter som finns för hembygdsföreningar att locka en yngre generation till hembygdsrörelsen. Projektet gick att följa i bloggen Sylta och safta i bloggandets tid och Elin använde även bloggen för att länka till intressanta aktiviteter och fenomen i Skåne, i hembygdsrörelsen och online. Projektet resulterade i en broschyr där Elin presenterar tips och idéer som dykt upp inom projektet.

Broschyr - Unga vuxna och hembygdsrörelsen (pdf)

Skånes Hembygdsförbund

Skapad av: Skånes Hembygdsförbund (2012-11-06 11:56:43) Kontakta föreningen