Nu har den nya digitala medlemsboken kommit. Ett viktigt syfte med boken, utöver att erbjuda intressant och trevlig läsning, är att visa upp något av rikedomen i Skånes hembygdsförbunds medlemsföreningars olika skrifter.

Temat är självhushållning och hållbarhet, ett aktuellt ämne i tider och kris och otrygghet.
I hembygdsrörelsen finns mycket viktiga kunskaper om äldre metoder och hur äldre maskiner fungerar. Även begreppet hållbarhet har varit viktigt i val av tema och artiklar. I begreppet hållbarhet har lagts energibesparing och ekologisk hållbarhet (balans).

Vi som har arbetat med boken är Johan Brinck, Ängelholm, Ingegerd Christiansson, Arlöv och Össjö, Thord Kristiansson, Munka Ljungby och Sven Jensén, Broby. Layouten är gjord av Eva Brumark.

Läs boken här.

Omslag till Självhushåll, digital medlemsbok 2023