Vissångaren och trubaduren Patrik Isaksson underhöll i Hembygdsparken den 29 juli, 2022. Det blev en högtidsstund för publiken att få höra välkända melodier från hans repertoar. Patrik hade placerat sig framför valbetarna och med sjön Örken i bakgrunden. Den nedgående solen från en klarblå himmel lyste skarpt i publikens ögon. Normalt brukar artisterna ha ljuset på sig. Detta gjorde nu inget för musiken och framförandet var av bästa sort. Många kända melodier med lite berättande mellan dem blev det under en timme.

Patrik är ursprungligen från Stockholm men har bott en tid i Äppelbo, Dalarna. Där var det snöskoter, raggarbil och älgjakt som främsta intressen. Det gick dock inte så bra med skoteråkandet berättade han. Ett samarbetade med bryggeriet Carlsberg och gav honom gratis öl i två år.

Patrik Isaksson
Patrik Isaksson grupp