Den 26 oktober, 2021 samlades cirka 40 inbjudna funktionärer i Braås församlingshem till samkväm med mat och dryck. Det gjordes en genomgång av året samt planering för nästa år.  Det gångna året har verksamheten  återgått till mera normalt läge efter nedstängningar till följd av pandemin. Föreningen är i mycket gott skick och parken och byggnader välskötta.

Våffelkafé under sommaren har gett ett bra bidrag till föreningens ekonomi. Taken på Sjöborgen, Arrendatorsbostaden och Stora skattagården har renoverats. Boken om Sandreda och skriften Livstycken har producerats. Gamla hembygdsfilmer har digitaliserats och finns nu att köpa på USB-pinne. Dessutom har normal skötsel av stugor och park genomförts.

Planering inför det kommande året diskuterades. Det kommer att medföra en återgång till många traditionsenliga aktiviteter såsom valborgsfirande, midsommarfest, julmarknad mm. Besök till intressanta platser i omgivningen, kanske i kombination med studiecirklar, kommer att anordnas och mera därtill.

Årets hembygdsstipendium delades ut till Mona och Matz Gustafsson. De fick var sitt stipendium för deras mångåriga engagemang och arbete i parken.

Renovering tak Arrendatorbostaden
Stefan Bergkvist delar ut stipendiet till Matz och Mona Gustafsson