Hembygdsportalen innehåll på din hemsida - Våren 2022


Passar för:

Alla som är administratör eller redaktör i Hembygdsportalen och vill veta mer om hur man skapar bra, informativt och lockande innehåll på hemsidan.

Innehåll:

Något ur innehållet:

  • Vad vill ni informera om?
  • Vilka behov har de som besöker hemsidan?
  • Vad är en bra text?
  • Att välja bild
  • Vilken information passar på hemsidans olika delar?
  • Hur kan man skapa struktur och länka ihop innehållet på ett pedagogiskt sätt?
  • Hur håller man hemsidan aktuell och uppdaterad?
  • Är det enkelt att kontakt föreningen och hitta till era lokaler?

Webbinarieledare:

Monica Öjes Dahlberg och Olov Norin

Datum:

24 februari kl 13:00-15:00

6 april kl 18:00-20:00

Du anger datum vid anmälan. OBS! Om valt datum för seminariet inte finns med i anmälningsformuläret, beror det på att tillfället är fullbokat och att även väntelistan är fulltecknad.

Anmälan

Antal deltagare: Max 35
Sista anmälningsdag: Ända fram till seminariestart
Väntelista: Vi fullbokat seminarietillfälle hamnar du på väntelista. Om du hamnar först i kön och en plats blir ledig, anmäls du automatiskt och får ett bekräftelsemejl.

Avbokning: Du kan avboka dig fram till seminariestart med hjälp av den länk som finns i bekräftelsemejlet. Tänk på att avboka din plats i tid om du vet att du inte kommer att kunna delta. Då kan de som står på väntelistan få din plats.  

Anmäl dig här

När du anmält dig får du ett bekräftelsemejl med länk till seminariet. Ett påminnelsemejl kommer skickas på morgonen dagen före seminariet. Du kan logga in cirka 15 minuter före start.

Skapad av: Olov Norin (2021-12-20 08:13:38) Kontakta föreningen
Ändrad av: Olov Norin (2022-01-04 10:13:14) Kontakta föreningen