Nu finns det mycket material att ta del av i vår databas. För att lättare komma åt detta är här en vägledning in i det gamla och kanske glömda.

För att hitta till det registrerade materialet, finns det i den övre delen av Sätilas hemsida, i det blå fältets vänstra del en "Meny", aktivera den.
Här finner Du en orangefärgad ruta med ett plustecken efter, här hittar Du våra Bildgallerier som innehåller bl.a Konfirmations- och skolkort och mycket mer.

I samma blåa fält på högra sidan, "Utforska platsen", tryck där och en ny sida öppnar sig. Här kan man söka en viss "Plats" i sökrutan eller leta efter en plats på kartan, tryck då på de röda dropparna för att få information, eller så ändrar man kartan till ett tabellverk att leta i.
Förutom torpen, så finns där alla Sätilas byar, vissa gårdar, sågar och kvarnar och andra sevärdheter. Alla dessa platser är utmärkta på en karta med sina koordinater.

Sätila Hembygdsförening

Skapad av: Kurt Andersson (2022-11-16 12:18:39) Kontakta föreningen