Trafiken i Södra Sandby - tisdagen den 19 april kl. 19.00

På vårens första medlemsmöte kommer Roger Niklewski och pratar om trafiken. Roger är engagerad i ”Säker trafik i Södra Sandby” som är en grupp av privat-personer som skapat ett diskussionsforum med fokus på detta angelägna ämne. Trafiksituationen i Södra Sandby är komplex. Det innefattar gångtrafik, cykel-trafik, busstrafik, biltrafik inom byn, samt en stor andel tung trafik som passerar rakt igenom samhället och belastar ljuskorsningen ”mitt i byn” och påverkar oss alla på olika sätt. Syftet med detta möte är att informera föreningens medlemmar om nuläget när det gäller aktuell planering för den framtida trafiken i Södra Sandby. Hembygdsföreningen har inte ansökt om tillstånd för ett allmänt publikt möte i lokalen, detta möte anordnas i första hand för medlemmar som har erlagt sin medlemsavgift för 2022 till föreningen. Vi stämmer av med betalningar gjorda före den 10 april. Räddningstjänstens regler för max antal personer i lokalen måste följas, så det är ”först till kvarn” som gäller vid anmälan om deltagande. Därför måste vi ha anmälan senast den 10 april.
Anmälan: senast söndagen den 10 april till Paul Vighagen, tel 073 080 55 01 eller e-post: [email protected]
Plats: SSIF:s föreningsgård.Avgift: 40 kr/person, inklusive fika, erlägges på plats via Swish eller kontant.

Sandbybygdens Hembygdsförening

Skapad av: Annika Rodman (2022-03-12 08:53:44) Kontakta föreningen